Heeft uw dieselauto te maken met storingen, motorstoringslampjes die gaan branden op uw dashboard, toename in het brandstofverbruik of afname van het motorvermogen? Dan hebben wij mogelijk de oplossing!
Moderne dieselmotoren maken gebruik van hightech emissiesystemen zoals EGR (uitlaatgas regeneratie), SCR (selectieve katalytische reductie) en DPF (diesel particulate filters). Hoewel deze systemen goed zijn voor het milieu, raken ze door koolafzettingen verstopt. Dit heeft een negatieve invloed op het brandstofverbruik en de prestaties van een dieselvoertuig. Hoe vooruitstrevender de techniek of hoe slechter de kwaliteit van de getankte brandstof, des te groter de kans op problemen veroorzaakt door koolafzetting.
Autofabrikanten melden niet in hun onderhoudsprogramma's dat de vervuiling preventief moet worden voorkomen. De hoeveelheid vervuiling en het moment dat de vervuiling problemen veroorzaakt, is afhankelijk van verschillende factoren. Omdat de vervuiling zich langzaam ophoopt, merkt u als bestuurder niets van het vermogensverlies en stijgende brandstofverbruik. EGR problemen worden pas zichtbaar als er waarschuwingslampjes op het instrumentenpaneel gaan branden of als de auto er mee stopt. Zware vervuiling kan uiteindelijk leiden tot schade aan kostbare onderdelen, zoals turbo's, of tot compleet vernietigde motoren.
De MotorVac® DIESEL Inlaat/EGR Systeem Reiniger
Wat doet het?
Met behulp van de DieselTune Systeem Reiniger lossen we deze problemen meestal wel op, zonder dat er onderdelen gedemonteerd hoeven te worden, wat u weer tijd en geld bespaart. Het complete brandstof-/inlaatluchtsysteem wordt effectief gereinigd:
- Inlaatspruitstuk
- Inlaatkanalen in de kop
- Kleppen en klepstelen
- EGR systeem
- DPF filter (roetfilter)
- Uitlaatsysteem
- Uitlaat turbohuis
Hoe werkt het?
Onderdelen die in het verleden gedemonteerd, of zelfs vernieuwd, moesten worden, kunnen met de DieselTune op de auto gereinigd en onderhouden worden.
Een complete inlaat/EGR Diesel systeem onderhoudsbeurt werkt als volgt:
- Een brandstofinjectorreiniger wordt voor de inlaat/EGR reiniging toegevoegd aan de brandstoftank, zodat deze al zijn werk kan doen tijdens de inlaat/EGR reiniging. Hierdoor worden rubber, lak en koolafzettingen uit onderdelen van het brandstofsysteem verwijderd.
- Hierna wordt de MotorVac® DieselTune® EGR & Inlaatsysteem Reiniger in het luchtinlaatsysteem gespoten. Deze vloeistof op waterbasis wordt als schuim ingespoten, om waterslag te voorkomen. De koolafzetting lost nu laag voor laag op.
- Vervolgens vindt er nog een nabehandeling plaats. Bij de eerstvolgende keer dat er getankt wordt, dient de multifunctionele brandstoftoevoeging toegevoegd te worden om zo de prestaties van de dieselmotor aanzienlijk te verbeteren. Doordat vocht en bacteriën uit de diesel verwijderd worden, wordt corrosie voorkomen. Het brandstofverbruik neemt af en de CO-uitstoot zal in waarde dalen. Aanwezige rubber-, lak- en koolstofafzettingen in het brandstofsysteem worden verwijderd en het roetfilter blijft hierdoor schoner.
Voordelen van deze reiniging t.o.v. andere manieren:
- Reiniging van het EGR-systeem is een preventieve methode, waardoor vervanging van onderdelen (voorlopig) kan worden voorkomen.
- Eliminatie van problemen die veroorzaakt worden door de aanwezigheid van biodiesel en vocht in de brandstof.
- Een eenvoudig uit te voeren procedure met opmerkelijke resultaten, voor alle soorten dieselvoertuigen!